5 superslimme tips voor coachwebsites
“Mariska, Er zijn al zoveel coaches, hoe kan ik mij onderscheiden van al die andere coaches?”: vroeg een klant mij laatst. Deze vraag bleef in mijn hoofd hangen en liet mij niet meer los. Want hoe je je echt op een goede manier kan onderscheiden, is precies waar het om gaat bij een goede website. Hieronder bespreek ik een 5 superslimme tips die je helpen om jezelf goed als coach te presenteren in je website.
Tip 1. Bedenk eerst wie jouw ideale klant is
Als coach wil je vanuit je hart het liefst alle mensen verder helpen, want dat is wat je het liefste doet: mensen helpen. Maar bedenk goed: hoe breder je aanbod, hoe minder mensen zich aangesproken voelen. Probeer je daarom goed in te leven in jouw klant met de volgende vragen: Wie is je klant, wat doet hij, wat vindt hij belangrijk, waar werkt hij, welke opleiding hij heeft gevolgd, waar loopt hij tegenaan. Misschien ken je wel iemand uit je omgeving of iemand die je al gecoacht hebt, die je kiest als “ideale klant” en centraal zet in al je communicatie. Er is namelijk een groot verschil of je een Manager gaat coachen om zijn managementvaardigheden te verbeteren of iemand die burn-out is geraakt. Deze klant ga jij helpen met alles wat je in je hebt en hebt geleerd in je werk en opleiding. Dit is namelijk jouw ideale klant en jij gaat zorgen dat hij/zij geholpen wordt met zijn hobbels, problemen of pijn.
Tip 2. Wat is precies de vraag waar jouw klant mee zit of wat is hun grootste pijn
Denk goed na over het probleem waar jouw klant mee zit? Wat is de grootste pijn die je klant heeft? Welke vraag hoort daarbij? Kan jij deze vraag oplossen, dan ben jij de juiste coach. Misschien zijn er meer vragen die je kan bedenken voor je klant. Beschrijf ook wat er gaat gebeuren als jouw klant zijn probleem/vraag niet kan oplossen. Dit is waarom zij in actie moeten komen en jouw gaan inschakelen. Jij kan dit oplossen, hier gaat het echt om. Beschrijf je specialisatie waar jij je klant mee kan helpen.
Tip 3. Presenteer jezelf als expert: Jij kan het probleem oplossen met jouw hulp (aanbod)
Tip 4. Laat jezelf zien in je website, maar ook door te bloggen
Tip 5. Gebruik zoekwoorden en call to action voor kennismaking
Heb je er wel eens over nagedacht wat jouw ideale klant in Google in toetst als hij/zij op zoek is naar een coach om zijn probleem op te lossen? Als je hierover nadenkt, dan weet jij ook precies welke zoekwoorden jij in je tekst op je website moet hebben zodat jouw klant op jouw website uitkomt. Een praktijkvoorbeeld: Ik heb een tijd last gehad van mijn achillespees waardoor ik niet meer kon hardlopen. Dus ik zocht op Google naar “achillespees”, “niet meer kunnen hardlopen” en “oplossing”. Kruip in de huid van je klant zodat je weet wij hij/zij nodig heeft. Check je teksten en website of de zoekwoorden in je website staan.
Plaats op iedere pagina een call to action waarbij je de kennismaking met jou zo makkelijk mogelijk maakt. Dit kan door bijvoorbeeld een e-book aan te bieden (in ruil voor een emailadres), een proefsessie, een quickscan, gratis intake gesprek enz. Als je eenmaal kennis gemaakt hebt, dan weet jij precies hoe je je klant verder kan helpen.
Dit waren de 5 tips voor je coachwebsite. Ik wens je veel fijne ideale klanten toe die jou makkelijk via je website kunnen vinden en die jij perfect kan helpen om hun probleem op te lossen: want daar krijg jij energie van.
Wil je op de hoogte blijven, like mijn facebookpagina eenwebsitevoorjou.
Nog meer tips!
Hou jij van verstoppertje spelen?
Ik hoor haar tellen: 10, 9, 8, 7, 6, 5... Mijn kleine buurmeisje speelt met haar broers buiten verstoppertje. Ik hoor voetstappen wegrennen in de straat en dan is het stil. Mijn buurtmeisje telt 3, 2, 1 ... ik kom! Stil zoekt ze naar haar broers. Achter de auto,...
Eerst wilde ik zelf een website maken, maar ik liep vast…
Helemaal klaar mee Ze is er helemaal klaar mee, haar website wordt niet wat ze in haar hoofd had en daar baalt ze enorm van. Ondertussen zo erg, dat ze helemaal gestopt is met haar website. Maar ook is ze gestopt met haar nieuwe plannen voor haar bedrijf. Alles staat...
Maak een gratis bedrijfsprofiel aan op Google Mijn Bedrijf
Hoe vraag je reviews bij Google Mijn Bedrijf? Hoe zoek jij tegenwoordig op internet als je iets nodig hebt? Ikzelf gebruik eigenlijk alleen nog maar GOOGLE hiervoor. In deze blog leg ik je uit hoe je meer zichtbaar wordt op internet door reviews te vragen in Google...