Ik hoor haar tellen: 10, 9, 8, 7, 6, 5… Mijn kleine buurmeisje speelt met haar broers buiten verstoppertje. Ik hoor voetstappen wegrennen in de straat en dan is het stil. Mijn buurtmeisje telt 3, 2, 1 … ik kom!┬á Stil zoekt ze naar haar broers. Achter de auto, achter de bosjes, achter het hokje.. Geen spoor van de broers. Ze loopt voorzichtig wat verder en dan ziet ze opeens de jongens zitten. Alle kinderen rennen naar de buut-vrij plek, maar het zusje is het snelst. Ze heeft gewonnen want ze heeft haar broers gevonden.

En hoe is het met jou?
Speel jij af en toe nog verstoppertje?
Heb jij een top verstopplek gevonden waar niemand jou kan vinden?

Helemaal super.. maar natuurlijk niet als het over je website gaat.

Kunnen bezoekers jou makkelijk vinden op je website? Of doe jij ook een spelletje verstoppertje op je website.

Zonde… want als zelfstandig ondernemer ben jij degene waarvoor je bezoekers kiezen. Jij bent zelfs de allerbelangrijkste persoon van je bedrijf en je bezoekers willen heel graag weten wie jij bent.

En dan ook niet een keer, maar meerdere keren. Dat vinden ze prettig en fijn. En niet alleen op je website, maar ook op je social media vinden volgers het leuk om te zien wat je doet en wat je beweegt. Zelfs als ze nog geen klant bij je zijn.

Bedenk eens hoeveel mensen volg jij zelf op social media? Vind jij het leuk om mensen te volgen die een bedrijf hebben. Vind jij het leuk om te zien waar ze mee bezig zijn. Wat ze op een dag doen. Ik wel. En eigenlijk krijg ik ook een band met mensen die ik vaak zie op social media. Het “voelt” alsof ik ze een beetje leer kennen. En dat gevoel wil je ook dat je bezoekers bij jou hebben of krijgen. En dit is nou “Zichtbaar zijn”.

Het blijkt zelfs dat bezoekers die ge├»nteresseerd zijn in je dienst of aanbod eerst een aantal keer “contact” met je willen hebben. En in de online wereld is “contact” dat ze foto’s van je zien op social media en op je website. Ze gaan je volgen via insta of facebook en leren je steeds meer kennen. Als daar een klik is gaan ze op je website kijken. Hoe fijn is het dan dat ze jou daar weer zien. Ze herkennen je foto en weten dat ze op de juiste website zijn.

En bedenk nu zelf hoe het is als je geen foto van jezelf op je homepage hebt staan. Hoe moeten je bezoekers dan weten dat dit jouw website is? Zorg dus voor een goede zichtbaarheid op je website en laat je lezer “contact” met je maken door op de juiste pagina’s foto’s van jezelf te plaatsen.

Zichtbaar op je homepage

Een goede beginfoto op je homepage is essentieel. Zorg dat je oogcontact maakt met je bezoekers, dus kies een foto op de homepage waar je recht in de camera kijkt. Deze eerste indruk zorgt voor de eerste klik met jou. Ga op de homepage niet uitgebreid jezelf voorstellen, dit doe je op de over mij pagina.

“Over mij” pagina

Op de “Over mij” pagina stelt je je als het ware online voor door jouw verhaal te vertellen. Je zou ook kunnen uitleggen waarom je hebt gekozen om te starten als zelfstandig ondernemer. Ook kan je iets vertellen wat je naast je werk doet in je vrijetijd. Maak verbinding door jezelf te laten zien in tekst, maar ook in beeld. Doordat je bezoeker jouw foto ziet, snapt hij dat dit verhaal door jou wordt verteld.

Het is zelf onderzocht dat als lezers graag met je willen werken of je dienst willen kopen, ze eerst naar de “over mij” pagina gaan, voordat ze op de button klikken “bestel mijn aanbod”. Dus zorg dat je je hier goed laat zien en verstop je niet.

Contact

Hoe persoonlijker je de website maakt, des te makkelijker is het voor je bezoeker om iets van jou te kopen. En hoe zichtbaarder je bent, hoe lager de drempel. Dus ook op de pagina contact zou ik je adviseren om jezelf te laten zien. Kies een uitnodigende foto, waarin je de lezer uitnodigd om contact met jou op te nemen. Met een leuke persoonlijke tekst ernaast kunnen ze niet meer om je heen.

Vind jij het nog spannend om zichtbaar te zijn, of wil je wel meer zichtbaar zijn, maar weet je niet precies hoe je dat moet doen. Ik help je daarbij. Laat het mij weten of stuur een mailtje naar mij met je website url. Ik scan je website en geef je zeker een aantal tips voor jouw zichtbaarheid. Zodat je goed gevonden wordt op je website. (En nooit meer online verstoppertje gaat spelen.)

Groet Mariska

Nog meer tips!

Eerst wilde ik zelf een website maken, maar ik liep vast…

Eerst wilde ik zelf een website maken, maar ik liep vast…

Helemaal klaar mee Ze is er helemaal klaar mee, haar website wordt niet wat ze in haar hoofd had en daar baalt ze enorm van. Ondertussen zo erg, dat ze helemaal gestopt is met haar website. Maar ook is ze gestopt met haar nieuwe plannen voor haar bedrijf. Alles staat...

Lees meer
Maak een gratis bedrijfsprofiel aan op Google Mijn Bedrijf

Maak een gratis bedrijfsprofiel aan op Google Mijn Bedrijf

Hoe vraag je reviews bij Google Mijn Bedrijf? Hoe zoek jij tegenwoordig op internet als je iets nodig hebt? Ikzelf gebruik eigenlijk alleen nog maar GOOGLE hiervoor. In deze blog leg ik je uit hoe je meer zichtbaar wordt op internet door reviews te vragen in Google...

Lees meer
Google Mijn bedrijf – Producten & Diensten

Google Mijn bedrijf – Producten & Diensten

"Google Mijn Bedrijf" promoten van mijn product en diensten Maak je al gebruik van Google Mijn Bedrijf? Google Mijn Bedrijf is een gratis dienst van Google waarbij je je bedrijf zichtbaar kan maken door een bedrijfsvermelding aan te maken. Hier staan je adresgegevens,...

Lees meer
Stuur gelijk je vraag naar Mariska