Vragen

Hieronder vind je een vragenlijst om je te helpen bij de start van je eigen website.
Deze vragenlijst is niet compleet, maar is een eerste aanzet naar de concrete fase.

 

Algemeen:

  • Wat is de naam van de site?
  • Wat zou een slogan of ondertitel van de site kunnen zijn? Met korte steekwoorden of een korte tekst
  • Heb je al een logo? Welke kleuren heeft dit logo? Wil je deze kleuren gebruiken in je website of wil je nog een andere kleur gebruiken?

Doelstelling:

  • Wat wil je bereiken met een website?
  • Wie is je doelgroep?
  • Wat is je product(en) of dienst?
  • Wat is er uniek aan jouw bedrijf of dienst?

Concreet:

  • Beschrijf alle pagina’s (hoofdthema’s) voor je website voor het menu?  HOME, PRODUCT, OVER JOU, KOSTEN, BLOG, CONTACT
  • Beschrijf bij ieder hoofdthema de onderwerpen van die pagina die je wilt bespreken.
  • HOMEPAGE:  Beschrijf helder en duidelijk wat jij een klant kan bieden: Wat doe je? Voor wie doe je het? Wat is je product aanbod?
  • PRODUCT: Beschrijf eerst duidelijk welk aanbod je hebt. Zijn dat meerdere producten? Beschrijf daarna wat ieder aanbod is (zo duidelijk mogelijk) en eventueel voor wie je doelgroep is.
  • OVER JOU: Bezoekers van je site kennen je vaak nog niet, maar willen graag weten wie je bent. Beschrijf daarom: Wie ben je? Wat heb je gedaan? Waarom wil je dit doen? Waarom kan je dit goed?
  • KOSTEN: Zelf ben ik een voorstander van duidelijke en heldere afspraken vooraf. Beschrijf duidelijk wat de kosten zijn (incl btw of excl btw) en de eventuele voorwaarden.
  • BLOG: Het is goed om te bloggen of om een pagina te hebben waar je dit kan doen. Probeer een blog te schrijven over 1 onderwerp waarmee jij je klant kan helpen.
  • CONTACT: Graag je naam, adres (of werkadres), postcode, woonplaats en mobiele nummer en mailadres. Graag ook je KVK nummer, Bankrek nummer en BTW nummer.
Extra teksten: Heb je referenties of testimonials van je huidige klanten?  Vraag of je ze mag gebruiken voor je website (+ foto en naamsvermelding). En heb je al project voorbeelden met foto’s? Omschrijf al je projecten in de tekst.

Social Media:

  • Heb je een eigen facebookpagina?
  • Heb je een eigen Twitterpagina of LinkedIn pagina?

Afbeeldingen en teksten:

  • Bezoekers willen graag weten met wie ze zaken gaan doen. Ik vind het daarom heel belangrijk om op de homepagina een foto van jezelf te laten zien. Dit geeft direct vertrouwen en daarna lezen ze de tekst en hebben jouw foto in hun hoofd. Je eerste (online) contact is er. Daarom ontvang ik graag een goede foto van jezelf, met voldoende ruimte erom heen en een portretfoto (voor contact of pagina Over wie).
  • Graag ontvang ik de afbeeldingen of foto’s voor je website via mail. Dit kan je sturen via www.wetransfer.nl
  • De teksten ontvang ik ook graag vooraf, zodat ik deze direct in de site kan plaatsen.

Extra / lay out website:

  • Om een goed beeld te krijgen van jouw voorkeur, is het fijn dat je op zoek gaat naar websites die jouw aanspreken.
  • Dit kan zijn op lay-out / opbouw / foto keuze / kleuren of andere dingen. Zoek 2 of 3 voorbeeldwebsites die
  • Kan je een globaal ontwerp tekenen van de homepage? Denk aan aantal beelden, of headerbeeld, tekstblokken e.d.
  • Heb je nog extra wensen? Bv extra talen / Portfolio / Referenties / Contactformulier / Inschrijfformulier enz.

Technisch:

  • Wat is de domeinnaam van je domein (www.eenwebsitevoorjou.nl)?
  • Heb je deze domeinnaam al geregistreerd bij een hostingbureau?
  • Wat is het mailadres voor je website? Bijvoorbeeld info@eenwebsitevoorjou.nl of mariska@eenwebsitevoorjou.nl
  • Heb je zelf je Hostingpakket geregeld? Graag ontvang ik alle technische gegevens die je ontvangt van de Hostingpartij.

Kijk ook nog even naar de volgende tips voor een goede website.

Waarom kiezen voor WordPress?

» Werken in WordPress is heel gebruiksvriendelijk, dus zowel beginners als ervaren gebruikers kunnen er goed mee werken.

»WordPress biedt een groot aanbod van extra functionaliteiten door middel van gratis en premium plug-ins.

» Een WordPress website is perfect afgestemd op zoekmachineoptimalisatie (SEO).

» Dankzij regelmatige updates is je site continue in ontwikkeling.